*** به وبلاگ تقویت نیسان پاترول خوش آمدید ***

به وبلاگ تقویت نیسان پاترول خوش آمدید

صفحه اصلی        تاریخچه نیسان پاترول        در باره ما        تماس با ما

تقویت (تیونینگ) نیسان پاترول MQ 160 - پاسخ به سوالات دوستان
NISSAN PATROL MQ 160 TUNE UP
 

به نام خدا

(به روز شد - ۸)

   سلام دوستان عزیز... .

   جناب ساعی عزیز طی پیامکی علت مصرف کم نیسان پاترول خود را اینگونه توضیح داده اند که...:

   ۱- موتور تازه تعمیر با قطعات فابریک ژاپنی از جمله پیستون های اصل به قیمت ۱۳۵۰۰۰ تومان... .

   ۲- دلکوی مگنتی و کویل بدون مقاومت و شمع سوزنی ایریدیم... .

   ۳- تنظیم موتور توسط استاد زمانی... .

   ۴- تعویض مداوم روغن موتور از نوع خارجی با مارکهای فالکون و لیکومولی... .

   ۵- روغن جعبه دنده و دیفرانسیل خارجی مخصوص خودروهای ترانزیت... .

   ۶- تعویض شناور پمپ بنزین با نوع اصل ژاپنی... .

   متوسط سرعت در سفر رامسرشان را هم ۹۰ الی ۱۱۰ کیلومتر در ساعت اعلام نموده اند و یکی از علل کاهش چشمگیر مصرف را تنظیم موتور توسط جناب استاد زمانی اعلام نموده اند و فرموده اند که از وقتی ایشان موتور را تنظیم کرده اند مصرف سوخت بسیار کم شده است... .

   آقا گرگه ی ما هم در مسیر لنگرود - تبریز که حداقل ۶۷۱ کیلومتر است ۶۷ لیتر بنزین مصرف کرد که می شود تقریبا صدی ده تا... با حدود ۳۵۰ کیلو بار و مسافر و ترافیک از نوع ۱۵ فروردینی... .

   جناب ساعی عزیز طی دو پیام بیان کرده اند که...:

   در سفر از تبریز به رامسر با نیسان پاترول دو درب در مسیر رفت و برگشت در هر صد کیلومتر مصرف ۸ لیتر را تجربه کرده اند که واقعا فوق العاده است... .

   جناب ساعی ما ارادت داریم قربان... چون پیام خصوصی فرستادید من فکر کردم صرفا جهت اطلاع من نوشته اید وگرنه سریعتر منعکس می کردم... اتفاقا می خواستم تماس تلفنی بگیرم و جویای احوال شوم و چندتا سوال بپرسم که قسمت شد همینجا عرض ارادت کرده و سوالاتم را مطرح کنم...:

   جناب ساعی متوسط سرعتتان در سفر رامسر چقدر بود و چه تغییراتی اعمال کرده اید که به این مصرف ایده آل رسیده اید؟

   علی آقای گل نوشته اند که...:

   ...می خواستم ببرسم شمع ایریدیم و فیلتر هوای اسپرت برای خودرو های انژکتور هم اثری داره...

   علی آقای عزیز شمع ایریدیم و فیلتر هوای اسپرت روی همه ی موتورهای کاربراتوری اثر مثبت دارد اما روی موتورهای انژکتوری بسته به نوع خودرو و نوع واحد کنترل الکترونیکی آن اثر مثبت و یا اثر خنثی دارد و باید از تجارب دیگران در این زمینه استفاده کنید... .

   دوست عزیز با شناسه ی ad نوشته اند که...:

   ...ميشه لطفا بفرمائيد ويل اسپيسر چيه؟
همون صفحه هاست كه رو كاسه چرخ ميبدن لاستيك مياد جلو؟
از چه مغازه اي بايد خريد ؟

   بله دوست عزیز دقیقا همین است که فرمودید بین توپی چرخ و رینگ بسته می شود تا چرخ از زیر گلگیر بیاید بیرون... مزیتش این است که بدون استفاده از رینگ و تایر پهن تعادل (هندلینگ) خودرو بهبود می یابد... تایر پهن باعث کاهش چسبندگی خودرو در مسیرهای لغزنده می شود... سازنده و فروشنده ی معتبر آن در تبریز جناب استاد زمانی از تعمیرگاه جنرال تبریز به شماره تلفن ۳۳۲۶۰۳۴ ۰۴۱۱ هستند که محصولاتشان را برای فروشندگان لوازم یدکی در تهران و سایر شهرستانها نیز می فرستند... .

   آقا رضای عزیز مجددا نوشته اند که...:

   ...تعداد لاي فنر هاي ماشين من در جلو پنج و در عقب هفت تاست...من با خودم فكر مي كردم تعداد لاي فنر هاي من زياد است..

   والله رضا جان من نمی دانم درست یادم مانده یا نه... گمان استاد زمانی می گفتند عقب ۹ لایه و جلو ۷ لایه است... دقیقش را می پرسم می نویسم دوست عزیز... .

   آقا رضای عزیز نوشته اند...: 

   ...مي خواستم بدونم تعداد لاي فنر هاي پاترول فابريك در جلو و عقب چند تاست....

   آقا رضای عزیز همین الان رفتم شمردم! اگر درست شمرده باشم پاترول دو درب من 8 لایه در عقب و شش لایه در جلو فنر شمش دارد... به امید خدا که تعدادش درست است و درست شمرده ام... هرچند تصمیم دارم فنر پارابولیک نصب کنم... .

   ابتدا از محبت دوست عزیزم با شناسه ی "ریش قرمز" از مصطفی حیدری عزیز و آقا رضای گل به خاطر محبت هایشان ممنونم... .

   دیروز ۸:۳۰ صبح حرکت کردیم سمت لنگرود، ۸:۳۰ شب رسیدیم! جاده های شمال خیلی شلوغ بود و مثل همیشه پرایدهای نمره ۵۶ خیلی شلوغی می کردند که یکی دو بار آقا گرگه مجور شد گوششان را بکشد... .

   امروز اگر پمپ بنزین خلوت گیرم باید و بنزین بزنم مصرف سوخت مشخص می شود... اما تاثیر تثبیت کننده ی ولتاژ فوق العاده است و قدرت و شتاب خوبی به خودرو می دهد... .

   آقا رضا تعویض منبع اگزوز یکی از مراحل پروسه ی افزایش ضریب تراکم است که به تنهایی هم موثر است ولی تاثیر اصلی آن با تکمیل شدن سایر مراحل مشخص تر می شود... .

   اما آقا رضای گل که شما باشی... در مورد جعبه دنده ی شش دنده برای پاترول شش سیلندر تجربه ای ندارم اما در مورد چهار سیلندر بله رضا جان بلوار پاسداران و اتوبان شهید کسایی دو مسیری هستند که رانندگی با پاترول شش دنده در آنها خیلی فاز می دهد چون در اینگونه مسیرها موتور خوب دور می گیرد اما مثلا تشرف ببرید مسیر سقز - بانه یا گردنه حیران یا همین سربالایی ولی عصر ببینید باز هم تاخت و تاز می کند یا نه؟ هم در مورد اگزور و هم در مورد جعبه دنده عجله نکند چون تاثیراتشان را کم کم متوجه می شوید... .

   راستی آقا رضا شما که تبریز تشریف دارید از مسافرت برگشتم تماس می گیرم هماهنگ کنیم یک دوری با آقا گرگه ی ما بزنیم... همانطور که مستحضر هستید آقا گرگه ی ما دو درب درب چهار سیلندر است... در اتوبان پاسداران و سربالایی هایش ۱۱۰ را راحت می رود... چون یکبار با یک سافاری آنجا کل انداختم... .

   ***

   سلام مجدد دوستان عزیز... 

   بله اشتباه نوشتم پاترولم دو درب است... .

   در مورد جعبه دنده ی شش دنده... در مورد شش سیلندر تجربه ای ندارم اما دو درب چهار سیلندر شش دنده مشکلات افت قدرت و سر و صدای احتمالی دیفرانسیل را دارد... و نیسان پاترول شما مثل یک نیسان سافاری دیزل شش دنده با دنده ی چهار یا پنج از سربالایی ها بالا نخواهد رفت و مجبورید از دنده های دو و سه استفاده کنید... . 

   از همه ی دوستان عزیزم... فرشید خان, آقا رضا و علی آقای طحانی ممنونم و بابت اشتباه تایپی که چه عرض کنم... حواس پرتی عذرخواهی می کنم... . 

   راستی مصرف این بار شد 78 لیتر البته مسیر هفت الی هشت ساعته را به علت ترافیک نوروزی دوازده ساعته راندم... از آن مهمتر!!! اقوام یادم آوردند که دفعه ی قبل یک 5 لیتر هم بنزین زده بودم یعنی 67.5 لیتر به علاوه ی 5 لیتر می شود 72.5 لیتر که اینبار که شد 78 لیتر که با چهار ساعت ترافیک واقعا عالی است و علتش این دستگاه تثبیت کننده ی ولتاژ بود... . 

***

   سلام مجدد خدمت دوستان عزیز... با توضیحات آقا رضا و آقا فرشید گل و بلبل موافقم... علی آقای طحانی عزیز شما مطلب را برعکس متوجه شدید دوست عزیزم... لطفا دوباره مطالعه بفرمایید... .

   علی رضا خان گل از توضیحات شما ممنونم و بسیار جای تقدیر و تحسین دارد که شما دوست عزیز هچنین دستگاهی را ساخته اید... من شخصا خیلی خوشحال شدم و لذت بردم... از وقتی این دستگاه را نصب کرده ام قدرت و شتابگیری افزیش محسوسی پیدا کرده... البته فکر می کنم ژل زادو هم با یکسان کردن کمپرس سیلندرها بی تاثیر نبوده... .

با تشکر - فرشید نیکپوری

+ نوشته شده در  دوشنبه هفتم فروردین 1391ساعت 11:1  توسط فرشید نیکپوری  |